GRY

poniedziałek, 10 listopada 2014

No to po staropolsku -czym chata bogata !

Witam świątecznie !!!
Dziś w Wielkopolsce święto marcińskich rogali :)
Gdyby ktoś z Was chciał zapoznać się z tą wielkopolską tradycją odsyłam tu geneza rogali.
Od lat mieszkam w Wielkopolsce więc i w tym roku w moim domu nie może zabraknąć smakołyków które moja rodzinka uwielbia :)
Ja osobiście lubię zjeść jednego ,dwa do kawy dla tradycji a że jestem rodowitą Hanyską więc śląskimi kluskami ,roladką i kapustką to mogłabym się zajadać zamiast rogali .
No ale rodzinka lubi więc proszę ...od koloru do smaku :)



...z marmoladką :)


...z białym makiem :)


...z czekoladą :)


...z jabłuszkiem :)


Dziś jakoś wyjątkowo piekło mi się te rogale .
Ciasto rosło mi jak oszalałe .
Rosły jak by się im na stół spieszyło .
Pachniały tak że aż moją bratową przyciągnęły na kawę .

Gorąco zapraszam na moje rogale :)
Jeśli komuś po drodze to słodkości u mnie pod dostatkiem plus do tego kawa espresso -marzenie :)
Życzę miłego dnia i do następnego posta :)))

17 komentarzy:

  1. Basiu a gdzie orzechy na tych rogalach:((( ale i tak wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie za orzechami to moje dzieci nie przepadają i wydłubują je więc w tym roku są bez orzechów :)))

      Usuń
  2. U nas takiego zwyczaju nie ma, ale za wszelkimi rogalikami, przepadam!

    OdpowiedzUsuń
  3. No to uczta rogalikowa gotowa ;)
    Smakowicie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie pyszności, narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej na cukiernie napadłaś czy jak :) super

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają smakowicie:-) choć ja nie jem produktów z jajkami, to oczy mogę oczywiście nacieszyć;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam!! A Ty, Basiu, musisz tak katować? :p Ja tu w Anglii (a przynajmniej u córki), nie mam warunków do ich pieczenia :/ Mimo wszystko buziaczki ślę wielgachne za te zdjątka- choć nimi oko nacieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, wyglądają smakowicie, ale tak jak Ty jestem hanyską i wolałabym kluchy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. poproszę całą garć:) i skoro są takie smaczne to przepis, ale pod warunkiem że łatwo się robi

    OdpowiedzUsuń
  10. o jejku już od samego patrzenia przytyłam, ale mi ślinka leci mniam, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam rogaliki, z chęcią bym skosztowała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniale Basiu wyszły rogale !!!!!!!!!!!!! Jak pięknie je ozdobiłaś , smacznego !!! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. O matko!!! Biorę!! Kilka tylko zostawię:) Prosze o przepis:)

    OdpowiedzUsuń